آموزش ترفندها و راهکارها

چگونه فالوورهای خود را در اینستاگرم افزایش دهیم؟

روش هایی برای افزایش فالوور در اینستاگرم
نوشته شده توسط محمد رضایی یزدی

اینستاگرم این روزها بدون شک یکی از شبکه های اجتماعی پیشرو است. دلیل آن شاید این باشد که این شبکه اجتماعی یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. تصویر در مقایسه با نوشتار اساسا روش بهتری برای انتقال پیام است. چرا که از یک سو سرعت انتقال پیام با تصویر بسیار بیشتر از نوشتار است. پیام تصویر با یک نظر به بیننده منتقل می شود در حالی که برای درک پیام یک نوشتار باید وقت گذاشت و آن را خواند. از طرف دیگر حسی که یک تصویر منتقل می کند را شاید اصلا نتوان در قالب کلمات گنجاند. به هر حال اگر شما هم به تازگی حساب کاربری در اینستاگرم ایجاد کرده اید شاید یکی از دغدغه هایتان این باشد که دنبال کنندگان (فالوورهای) بیشتری جذب کنید. جذب فالوورهای بیشتر بالاخص در مواردی که صحبت از تبلیغ یک برند باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند. در زیر نگاه کوتاهی می اندازیم به برخی از توصیه هایی که می توانند به شما در جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرم کمک کنند.

دقت در ساخت پروفایل و هدف گذاری

پروفایل شما در واقع معرف شما به کاربران دیگر در اینستاگرم است. برای ایجاد یک پروفایل خوب قبل از هر چیز باید هدف تان را مشخص کنید. آیا می خواهید برای برندتان تبلیغ کنید؟ عکاس هستید و می خواهید عکس هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ یا اینکه از اینستاگرم برای ثبت وقایع روزانه تان به صورت تصویری و حفظ ارتباطی تصویری با دوستان و نزدیکان تان استفاده می کنید؟

نمونه ای از یک پروفایل اینستاگرمی

هدف شما هر چه که باشد باید توضیحی برای پروفایل تان بنویسید که هم این هدف را به خوبی بازتاب دهد و هم مختصر و مفید باشد. یادتان باشد یک توضیح خوب شانس جذب فالوورهای بیشتر را برای شما افزایش خواهد داد. اگر وبسایت، اپلیکیشن یا محصولی دیجیتال دارید که می خواهید آن را تبلیغ کنید بهتر است لینک آن را هم در توضیحات بگذارید. استفاده از یک عکس مناسب برای پروفایل تان هم که امری بدیهی است. تصویر یک پروفایل شاید اولین چیزی باشد که در دید مخاطبان قرار می گیرد.

انسجام و تنوع

بعد از مشخص شدن هدف تان نوبت به آپلود تصاویر و ویدیوها می رسد. به یاد داشته باشید تمام تصاویر و ویدیوهایی که در پروفایل تان منتشر می کنید باید از یک طرف در جهت آن هدف باشند و از طرف دیگر از یکنواختی در آنها جلوگیری شود. مثلا اگر دارید برای برندتان تبلیغ می کنید آپلود تصاویر و ویدیوهایی که کارایی برند شما را در شرایط مختلف نشان می دهد ایده خوبی است.

اینستاگرم مرسدس بنز

اما اگر فقط خود را به این محدود کنید بعد از مدتی تصاویر و ویدیوهایتان برای مخاطبان خسته کننده خواهد شد. بهتر است هر از چند گاهی تصاویری از طراحانی که روی آن برند کار می کنند یا هر چیز دیگری مرتبط با برند خود را نیز منتشر کنید. البته در این کار باید دقت زیادی داشته باشید. به این معنا که هم بدانید چه مضمونی را منتشر کنید و هم چه موقع این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که کاربران بر اساس علاقمندی خود پروفایل شما را دنبال می کنند. انتشار تصاویر و ویدیوهای نامربوط می تواند رغبت آنها را به دنبال کردن پروفایل شما از بین ببرد.

انتشار منظم محتوا

قطعا کسانی که پروفایل اینستاگرم شما را دنبال می کنند هر از چند گاهی به آن سر می زنند و انتظار دیدن محتوای جدید را دارند. یکی از بهترین روش ها برای حفظ فالوور انتشار منظم محتوا در پروفایل تان است. با این کار در واقع دارید فالوورهایتان را ترغیب می کنید که هر از چند گاهی حتما به پروفایل شما سری بزنند. اگر می توانید روزی دو تا سه عکس یا ویدیو به اشتراک بگذارید حتما این کار را انجام دهید. اما اگر طبیعت پروفایل تان به گونه ای است که انجام این کار برایتان مقدور نیست حتی الامکان در فواصل زمانی مشخص آن را انجام دهید. مهم نیست طول این فواصل زمانی چقدر باشد. مهم آن است که به طور منظم محتوا در پروفایل تان منتشر شود.

استفاده از هشتگ ها

هشتگ ها یکی از بهترین ابزارها برای رساندن مخاطبان تان به شما هستند. افراد بر اساس علاقمندی شان چیزی را در اینستاگرم جستجو می کنند. حال اگر هشتگ هایی که شما از آنها استفاده کرده اید در بین کلمات جستجو باشند بدون شک احتمال دیده شدن تصاویر و ویدیوهای آپلودی شما نیز افزایش خواهد یافت. استفاده از هشتگ های پر استفاده و محبوب نیز در کنار هشتگ های خاص مربوط به موضوع پروفایل شما می تواند بسیار کارساز باشد. برای یک عکس یا ویدیو در اینستاگرم می توانید حداکثر 30 هشتگ انتخاب کنید. همچنین لزومی ندارد از هشتگ ها در توضیح عکس ها یا ویدیوهایتان استفاده کنید بلکه بهتر است آنها را در بخش نظرها (کامنت ها) قرار دهید.

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرم

استفاده از نفوذ شبکه های اجتماعی دیگر

استفاده از قدرت نفوذ شبکه های اجتماعی دیگر همچون توییتر و فیس بوک می تواند در جذب کاربران بیشتر و دسترسی آنها به محتوای پروفایل شما در اینستاگرم موثر واقع شود. توصیه می شود لینک حساب کاربری اینستاگرم تان را در شبکه های اجتماعی دیگر که در آنها عضو هستید نیز به اشتراک بگذارید. همچنین تصاویر و ویدیوهای خود را در زمان هایی به اشتراک بگذارید که فعالیت کاربران در این شبکه های اجتماعی به حداکثر می رسد.

استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر در بالا بردن فالوورهای اینستاگرم

تعامل با کاربران دیگر و دنبال کردن آنها

یکی از بهترین روش ها برای دیده شدن در اینستاگرم تعامل با کاربران دیگر است. توصیه ما آن است که به لایک کردن عکس ها اکتفا نکنید و برای آنها نظر هم بگذارید. نوشتن یک نظر خوب می تواند افراد را به بازدید از پروفایل شما ترغیب کند. از گذاشتن نظرهای کلی مثل "چه خوب"، "عالی بود" و نظیر آنها پرهیز کنید و سعی کنید نظرتان محتوا داشته باشد. در نظر گذاشتن نیز هوشمندانه عمل کنید. تنها روی عکس ها و ویدیوهایی نظر بگذارید که اخیرا منتشر شده اند. این کار احتمال خوانده شدن نظر را افزایش میدهد. همچنین از گذاشتن نظر برای عکس ها و ویدیوهایی که نظرات زیادی راجع به آنها داده شده پرهیز کنید. هر چقدر تعداد نظرات بیشتر باشند احتمال خوانده شدن آنها نیز کمتر می شود.

دانلود جدیدترین نسخه اینستاگرم

دانلود برنامه اندروید از ایران اپس

 

جهت دریافت آخرین اخبار فناوری در خبرنامه ایران اپس عضو شوید:

عضویت خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه ایران اپس ایمیل خود را وارد کنید تا از پیشنهادهای ما با خبر باشید
ساخته شده توسطARForms

اینستاگرم این روزها بدون شک یکی از شبکه های اجتماعی پیشرو است. دلیل آن شاید این باشد که این شبکه اجتماعی یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. تصویر در مقایسه با نوشتار اساسا روش بهتری برای انتقال پیام است. چرا که از یک سو سرعت انتقال پیام با تصویر بسیار بیشتر از نوشتار است. پیام تصویر با یک نظر به بیننده منتقل می شود در حالی که برای درک پیام یک نوشتار باید وقت گذاشت و آن را خواند. از طرف دیگر حسی که یک تصویر منتقل می کند را شاید اصلا نتوان در قالب کلمات گنجاند. به هر حال…

به این مطلب امتیاز دهید

چگونه فالوورهای خود را در اینستاگرم افزایش دهیم؟ - 9

9

امتیاز کل

User Rating: 5 ( 3 votes)

نظر بدهید