آموزش ترفندها و راهکارها

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت اول)

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل
نوشته شده توسط محمد رضایی یزدی

سرویس خبری ایران اپس: بدون شک این روزها استفاده اعتیاد گونه از گوشی های همراه چیزی است که نمی توان وجودش را منکر شد. اگر به این موضوع باور ندارید به آمار زیر توجه کنید:
– بنا به گزارش وبسایت Marketing Land امروزه 65 درصد از رسانه های دیجیتال مربوط به موبایل هستند.
– بنا به پیش بینی emarketer تا سال 2020 نزدیک به 41.6 میلیون کاربر اینترنت در آمریکا فقط از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده خواهند کرد که 316 درصد بیشتر از کسانی است که فقط از لپتاپ یا کامیپوترهای دسکتاپ برای این کار استفاده می کنند.
– بنا به آمار منتشر شده توسط ExperssPigeon پنجاه درصد از کاربران گوشی های هوشمند اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهند آن است که گوشی موبایل شان را بر می دارند.

از اینها گذشته تا به حال احساس کرده اید که برخی از سرویس ها و وبسایت ها در موبایل به قدری خوب طراحی شده اند که شما بدون فکر کردن به سمت شان کشیده می شوید؟ اینها را در واقع می توان هنر طراحی لندینگ پیج ها دانست. قبل از اینکه به این بحث ادامه دهیم لازم می دانیم تعریف کوچکی از لندینگ پیج ارائه کنیم.

لندینگ پیج که در فارسی از آن به "صفحه فرود" ترجمه شده در واقع یک صفحه اینترنتی (وب پیج) است که شما بعد از کلیک روی یک تبلیغ یا کلا یک لینک به آن می رسید. به عبارت دیگر شما در آن صفحه فرود می آیید! اگر این صفحه به قدر کافی برای شما جذاب باشد بخش های دیگر آن را خواهید دید و چه بسا از سرویس های ارائه شده آن هم استفاده کنید. این دقیقا همان چیزی است که مالکان وبسایت که می توانند مالکان یک سرویس یا کسب و کار باشند می خواهند. بنابراین طراحی لندینگ پیج می تواند اهمیت بالایی در بازاریابی و جذب کاربر داشته باشد.

در زیر 31 توصیه برای بهبود لندینگ پیج در موبایل در دسته بندی های کارکرد، پیام رسانی و طراحی ارائه خواهیم کرد. عمل به این توصیه ها می تواند باعث بهبود لندینگ پیج های شما شود که نتیجه آن جذب کاربران بیشتر و جلو افتادن از رقبایتان خواهد بود.

کارکرد

توصیه 1: از اهمیت زمان غافل نشوید

یکی از چیزهایی که باید اهمیت فوق العاده ای برای آن قائل شوید سرعت بارگذاری لندینگ پیج است. با توجه به آمار منتشر شده توسط وبسایت Kinsta هفتاد و چهار درصد از کاربران موبایل اگر صفحه ای در عرض 5 ثانیه بارگذاری نشود از بازدید از آن منصرف خواهند شد. اگر شما مالک شرکتی در حد و اندازه های آمازون باشید این مساوی است با 1.6 میلیارد دلار ضرر به ازای هر ثانیه ای که بارگذاری وبسایت یا لندینگ پیج شما به طول بیانجامد.

اهمیت زمان بارگذاری لندینگ پیج

شما می توانید برای سنجش عملکرد لندینگ پیج موبایلی خود گزارشات Google Analytics و گزارش "زمان متوسط تعامل با یک سند (منطور همان وب پیج یا صفحه اینترنتی است)" آن را ببینید (شکل زیر). بررسی این گزارشات می تواند به شما کمک کند تا آن صفحاتی که کندتر از بقیه بارگذاری می شوند را تشخیص داده و ببینید کدام صفحات به بیشترین توجه و احیانا بهینه سازی نیاز دارند. از وبسایت های زیر نیز می توانید برای سنجش عملکرد وبسایت یا لندینگ پیج تان استفاده کنید:
– Google PageSpeed Insights (برای تست تمامی دیوایس ها)
– WebPageTest (با قابلیت انتخاب مرورگر موبایلی)
– GTmetrix (گزینه ای برای موبایل دارد)
– Mobitest (اطلاع از سرعت بارگذاری وبسایت موبایلی تان)
– mobiReady (سنجش عملکرد وبسایت موبایلی تان)

زمان متوسط تعامل با یک وب پیج یا لندینگ پیج

برای کاهش سرعت بارگذاری لندینگ پیج تان به توصیه های زیر عمل کنید:
– حذف بخش های اضافی از کد وبسایت تان
– کوتاه سازی کدهای HTML و CSS
– استفاده از فشرده سازی GZIP
– کوتاه سازی ارجاعات (ریدیرکت ها)
– تغییر محل اسکریپت ها
– کوتاه سازی پلاگین های ورد پرسی
– ارتقای هاستینگ (استفاده از سرورهای قوی تر برای میزبانی سایت تان)
– کاهش سایز و حجم تصاویر
– نمایش تصاویر با استفاده از CDN (Content Delivery Network)

توصیه 2: آسان سازی تماس تلفنی (تماس با یک کلیک)

شما می توانید یک دکمه "کلیک برای تماس" در وبسایت یا لندینگ پیج تان قرار دهید تا کاربران تان بتوانند به راحتی از طریق آن با شما یا تیم پشتیبانی تان تماس تلفنی داشته باشند. این تماس تلفنی مثلا می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یکی از پیشنهاداتی باشد که شما در لندینگ پیج تان داده اید.
به گفته جان بوزبای (John Busby) از بخش Search Marketing Expo وبسایت slideshare.net ارزش تجارت "کلیک برای تماس" تا سال 2019 تقریبا به 2 تریلیون دلار خواهد رسید (شکل زیر را ببینید).

ارزش 2 تریلیون دلاری تجارت "کلیک برای تماس" تا سال 2019

تصاویر زیر نمونه ای از استفاده از دکمه برای تماس مستقیم را در دو وبسایت موبایلی نشان می دهند. این گزینه بیشتر به درد شرکت هایی می خورد  که دوست دارند ارتباط شان با مشتریان یا کاربران شان به صورت تلفنی باشد. البته با توجه به نتیجه تحقیقات منتشر شده در Google Inside AdWords هفتاد درصد از کسانی که عبارتی در موبایل جستجو می کنند مستقیما با کسب و کارهایی که در نتیجه جستجو نشان داده شده است تماس تلفنی گرفته اند.

نمونه هایی از دکمه کلیک برای تماس

در همین تحقیق می خوانیم: "ما متوجه شدیم که مهمترین چیز در طی فرایند آشنایی بیشتر با یک محصول و خرید آن تماس تلفنی است. برای 52 درصد از جستجوکنندگان در کل و 61 درصد از جستجوکنندگان موبایلی امکان برقراری تماس تلفنی مهم است. این یعنی حجم بالایی از تماس های تلفنی وقتی اتفاق می افتد که مشتری آماده خرید است. همین تماس ها می توانند مشتری را به خرید نزدیکتر کنند."

راهنمایی: همیشه سعی کنید دکمه "کلیک برای تماس" لندینگ پیج خود را جدا از آنچه در فوق گفته شد تست کنید و ببینید آیا همان مقدار تماس تلفنی که از آن انتظار دارید را دریافت می کنید یا خیر.

توصیه 3: در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی

برای استفاده از رابط برنامه نویسی (API) موقعیت جغرافیایی (Geolocation API) می توانید از HTML5 استفاده کنید. این در واقع گزینه هایی را با منتاسب با موقعیت جغرافیایی کاربران تان در اختیار آنها خواهد گذاشت. وجود چنین گزینه هایی می تواند به نوعی معنادار تر از گزینه هایی است که مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربر نمی شوند. Geolocation API با استفاده از جی پی اس می تواند موقعیت مکانی کاربران شما را تشخیص دهد. البته برای دسترسی به موقعیت مکانی کاربر اجازه او نیز لازم است (شکل زیر را ببینید).

اجازه کاربر برای دسترسی به موقعیت جغرافیایی اش

با توجه به نتیجه تحقیق منتشر شده در وبسایت Search Engine Watch پنجاه درصد از تمام جستجوهای موبایلی به امید پیدا کردن نتایجی انجام می شوند که مرتبط با موقعیت مکانی کاربر یا به اصطلاح محلی باشند. از این میزان 61 درصد به خرید منتهی می شوند.

و با توجه به نتایج تحقیق منتشر شده در وبسایت Business 2 Community مشتریان بعد از دیدن نتایج مرتبط با موقعیت جغرافیایی شان سریعا اقدام می کنند. همچنین تعداد کاربران موبایلی که تا یک روز بعد از دیدن نتایج جستجو (مرتبط با موقعیت جغرافیایی) عملا به فروشگاه وبسایتی که دیده اند در دنیای واقعی مراجعه کرده اند 47 درصد بیشتر از کاربران رایانه و تبلت است (شکل زیر را ببینید). پس موقعیت هایی که می توانند به خرید منتهی شوند را به واسطه در نظر نگرفتن موقعیت جغرافیایی در لندینگ پیج تان از دست ندهید.

نتایج مربوط به اقدام کاربران بعد از یک جستجو با نتایج محلی

توصیه 4: ببینید کاربران تان بیشتر از کدام برندهای موبایل برای دسترسی به لندینگ پیج شما استفاده می کنند و تست هایتان را با همان برندها انجام دهید

از تحلیل های Google Analytics استفاده کنید و ببینید بازدیدکنندگان و مشتریان تان بیشتر از کدام برندهای موبایل برای دسترسی به لندینگ پیج تان استفاده می کنند. بعد می توانید تست های مربوط به المان های طراحی همچون وضوح تصویری (رزولوشن) صفحه و عملکرد لندینگ پیج تان را با همان برندها انجام دهید.
برای این کار کافی است به صفحه Audience > Mobile > Overview در پنل Google Analytics خود بروید. گزارشی که خواهید دید چیزی شبیه به شکل زیر خواهد بود.

گزارش Google Analytics در مورد نوع دیوایس هایی که به یک وب پیج دسترسی پیدا کرده اند

بعد از آن می توانید اطلاعات بیشتری راجع به کاربران خود بدست آورید و مثلا ببینید لندینگ پیج شما بیشتر در کدام رزولوشن ها به نمایش در آمده است. بعد از آن دیگر مشخص است که در طراحی و بهینه سازی لندینگ پیج تان کدام رزولوشن ها اولویت دارند. قطعا شما نمی خواهید کاربران زیادی را به واسطه رعایت نکردن همین موارد از دست بدهید. گزارش متناسب با رزولوشن دیوایس ها چیزی شبیه به شکل زیر خواهد بود.

گزارش Google Analytics از رزولوشن دیوایس هایی که به یک وب پیج دسترسی پیدا کرده اند

توصیه 5: استفاده از ابزار سئوی موبایل

استفاده از ابزار سنجش سئوی موبایلی همچون وبسایت Varvy می تواند به شما در پیدا کردن ایرادات سئوی وبسایت یا لندینگ پیج موبایلی تان کمک کند. کافی است فقط آدرس لندینگ پیج تان (آدرس دامنه) را در فیلد مورد نظر وارد کرده و دکمه تست را کلیک کنید تا گزارشی در مورد سئوی وبسایت یا لندینگ پیچ تان به شما ارائه شود (شکل زیر را ببینید).

ابزار سئوی موبایل (وبسایت Varvy)

گزارشی که به شما ارائه می شود شامل تحلیل های مختلف سئویی راجع به سایت یا لندینگ پیج تان خواهد بود و شامل موارد زیر می شود:
– امتیاز ظاهر کاربرپسند در موبایل
– تست دسترسی به گوگل
– امتیاز سرعت عملکرد در موبایل
–  تست ارجاع (ریدیرکت) صفحات
– وبسایت یا لندینگ پیج شما چطور در گوشی های موبایل به نظر خواهد رسید.
– جزئیاتی راجع به کد وبسایت یا لندینگ پیج شما
– جزئیاتی راجع به هدرهای HTTP در وبسایت یا لندینگ پیج شما

رعایت اصول سئو در وبسایت یا لندینگ پیج می تواند آمار بازدید از آن را افزایش داده که به نوبه خود باعث بالا رفتن آمار فروش و ارائه خدمات به مشتریان خواهد شد.

منبع: وبسایت klientboost

عضویت خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه ایران اپس ایمیل خود را وارد کنید تا از پیشنهادهای ما با خبر باشید
ساخته شده توسطARForms

سرویس خبری ایران اپس: بدون شک این روزها استفاده اعتیاد گونه از گوشی های همراه چیزی است که نمی توان وجودش را منکر شد. اگر به این موضوع باور ندارید به آمار زیر توجه کنید: - بنا به گزارش وبسایت Marketing Land امروزه 65 درصد از رسانه های دیجیتال مربوط به موبایل هستند. - بنا به پیش بینی emarketer تا سال 2020 نزدیک به 41.6 میلیون کاربر اینترنت در آمریکا فقط از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده خواهند کرد که 316 درصد بیشتر از کسانی است که فقط از لپتاپ یا کامیپوترهای دسکتاپ برای این کار استفاده می کنند.…

به این مطلب امتیاز دهید

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت اول) - 8

8

امتیاز کل

User Rating: 4.8 ( 2 votes)

 

 

 

 

 

 

نظر بدهید