آموزش ترفندها و راهکارها

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت سوم)

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل
نوشته شده توسط محمد رضایی یزدی

در مباحث قبلی راجع به تاثیر کارکردها در بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) صحبت شد و اکنون مبحث پیام رسانی:

پیام رسانی (انتقال پیام)

توصیه 10: بر مشتری/کاربر متمرکز شوید

پیام هایی که در لندینگ پیج تان قرار می دهید را مطابق با خواست ها و هویت مخاطبان تان تغییر دهید. یکی از روش های امتحان شده و خوب برای این کار آن است که به هدف مخاطبان از بازدید از لندینگ پیج یا وبسایت تان توجه کنید و ببینید در کجای چرخه تبدیل قرار گرفته اند. چرخه تبدیل چرخه ای است که طی آن یک مخاطب تبدیل به یک مشتری می شود. این چرخه دارای 5 مرحله به ترتیب زیر است:

تمرکز بر مشتری/کاربر

مرحله اول مرحله ای است که مخاطب هنوز از وجود شما مطلع نشده است. مرحله دوم مرحله ای است که مخاطب چیزهایی در مورد شما شنیده است اما هنوز برایش اهمیت ندارد. مرحله سوم دقیقا مانند مرحله دوم است با این تفاوت که این بار شما اندکی مورد توجه مخاطب قرار گرفته اید. در مرحله چهارم مخاطب شما یا سرویس هایتان را با دیگران و سرویس های مشابه مقایسه میکند و در نهایت در مرحله پنجم مخاطب تبدیل به مشتری می شود. لندینگ پیج شما باید طوری طراحی شود که به نیازهای مخاطب در هر مرحله ای که هست به خوبی پاسخ دهد.

توصیه 11: تحلیل جداگانه منابعی که از طریق PPC تولید ترافیک میکنند

قبل از شروع این بخش بدانید که PPC مخفف عبارت Pay per click است و اصطلاحا به نوعی از بازاریابی و تبلیغ اینترنتی گفته می شود که در آن تبلیغ کننده به ازای کلیک هایی که کاربر روی تبلیغ هایش می کند پول پرداخت می کند. در این بخش بیشتر منظور از PPC کانال هایی هستند که از طریق آنها کاربر وارد سایت یا لندینگ پیج شما می شود یا به اصطلاح کانال هایی که برای شما تولید ترافیک می کنند (نمایش معمولی، ویدیو، شبکه های اجتماعی و جستجو). شما باید هر کدام از این کانال ها را به صورت جداگانه تحلیل کنید و بین شان فرق بگذارید.

تولید ترافیک از کانال های مختلف

بازدیدکنندگانی که از طریق هر کدام از کانال های مذکور وارد لندینگ پیج یا وبسایت شما می شوند نیت های متفاوتی از این کار دارند، رفتارشان با هم فرق دارد و همچنین تبدیل شدن شان به مشتری. این چیزی است که در مورد لندینگ پیج های موبایلی اهمیت بیشتری هم پیدا می کند چرا که اساسا در موبایل فضای کمتری برای نمایش وجود دارد و به همان میزان توجه هم کمتر می شود. بنابراین وقتی دارید یک لندینگ پیج موبایلی طراحی می کنید باید پیشنهادات خود را به صورت خلاصه ارائه دهید. شکل زیر نشان می دهد که چه آیتم هایی برای کدام کانال های تولید ترافیک مناسب هستند. استفاده از این آیتم ها برای اکثر صاحبان لندینگ پیج یا وبسایت مثمر به ثمر بوده است.

آیتم های مناسب برای کانال های تولید ترافیک

شما نه تنها باید پیشنهادات تان را به صورت مستقیم و بدون اضافات ارائه کنید بلکه باید بدانید مشاهده یک پیشنهاد و تعامل با آن در لندینگ پیج های موبایلی با دیوایس های دیگر مثل تبلت یا رایانه متفاوت خواهد بود و بر همین اساس هم لندینگ پیج خود را طراحی کنید. شکل زیر تفاوت یک لندینگ پیج را در دیوایس های مختلف نشان می دهد.

تفاوت لندینگ پیج ها در دیوایس های مختلف

توصیه 12: از پیشنهادات ویژه استفاده کنید

این توصیه بیشتر به کار کسب و کارهای اینترنتی می آید که بیشتر لندینگ پیج یا وبسایت شان در رایانه بازدید دارد چرا که طبق آمار بدست آمده بیشتر مردم پیشنهادات ویژه را در رایانه چک کرده اند تا در گوشی موبایل شان. با این حال این توصیه برای لندینگ پیج های موبایلی هم کاربرد دارد و می تواند از میزان خروج بازدیدکنندگان از یک لندینگ پیج که به نوبه خود باعث کاهش نرخ تبدیل به مشتری می شود بکاهد. پیشنهاد ویژه میتواند باعث افزایش نرخ تبدیل به مشتری شود و یک حس اضطرار را در بازدیدکننده بوجود بیاورد؛ حسی شبیه به حس از دست دادن چیزی.

استفاده از پیشنهادات ویژه در لندینگ پیج ها

شکل فوق نمونه ای از پیشنهاد ویژه Kohl’s در وبسایت pennypinchinmom.com را نشان می دهد. در این پیشنهاد حتی از یک کمپین پیام رسانی برای جلب نظر بازدیدکنندگان استفاده شده است.

توصیه 13: صراحت در تعامل با کاربر

همانطور که در توضیحات حق کپی محصول یا پیشنهادات تان صریح و موجز منظور خود را بیان می کنید در تعامل با کاربر هم باید مشابه همین استراتژی را اتخاذ کنید. بازدیدکننده وقتی وارد وبسایت یا لندینگ پیج شما می شود باید صریحا و مشخصا بداند که سرویس یا محصول شما چه منفعتی برایش دارند. منفعت خاص و منحصر به فردی که محصول یا سرویس شما به مشتری می رساند دقیقا چیست و زندگی او را چطور بهتر خواهد کرد؟ شکل زیر مقایسه دو نسخه از یک لندینگ پیج است که یکی غیر صریح و دیگری صریح و موجز است.

نمونه ای از یک لندینگ پیج بهینه شده

همانطور که می بینید حتی خواندن توضیحات در نسخه غیر صریح (سمت چپی) خسته کننده است چه رسد به آنکه بخواهید بدانید منافع این محصول چیست. نگذارید این اتفاق برای لندینگ پیج شما بیافتد!

توصیه 14: منظورتان را مختصر و مفید بیان کنید

همانطور که می دانید صفحه یک گوشی موبایل آنقدر بزرگ نیست که جا برای توضیحات مفصل داشته باشد! لذا انتخاب کلمات مناسب در لندینگ پیج های موبایلی اهمیت بیشتری دارد. سعی کنید از کلمات و فعل هایی استفاده کنید که هم کوتاه هستند و هم منظور شما را به صراحت بیان می کنند. شاید قبلا راجع به محاسن کم و گزیده گویی چیزهایی شنیده باشید. اکنون وقت آن است که آن را عملا در لندینگ پیج موبایلی تان پیاده سازی کنید.

موجز بودن از لحاظ نوشتاری در لندینگ پیج ها

برای یک ارتباط صریح با کاربر بهتر است با کمترین کلمات منظور اصلی خود را بیان کنید و در پیشنهادات خود صراحت کلام داشته باشید. سوالی که برای بسیاری از کاربران ممکن است پیش آید آن است که چطور این محصول یا سرویس می تواند باعث بهبود زندگی من شود. به صراحت و در کمترین کلمات به این سوال پاسخ دهید. در زیر نمونه ای از یک پیج موبایلی ساده و صریح و همان پیج با گزینه های متعدد و طراحی شلوغ را مشاهده می کنید.

نتیجه رعایت صراحت و موجز بودن برای پیج سمت چپی چه بوده است؟
– 16 درصد بازدید بیشتر
– 14 درصد افزایش در جستجوهای بخش هتل
– 22 درصد کاهش در میزان خروج بازدیدکنندگان کمی بعد از ورود آنها به پیج (باونس ریت)

بازدید موثر از پیجی که در آن سادگی و صراحت رعایت نشده (پیج سمت راستی) نه تنها مشکل است بلکه ارزش محصول یا سرویس ارائه شده برای کاربر در آن اصلا به صراحت بیان نشده است. پیشنهادات معمولا در این مدل از پیج ها معمولا بین انبوهی از گزینه های مختلف گم می شوند.

توصیه 15: انتخاب تیترهای کوتاه و موثری که کاربر را به عمل کردن سوق میدهند

تیترها و سرتیترها اولین چیزهایی هستند که در یک لندینگ پیج موبایلی دیده می شوند بنابراین انتخاب آنها بسیار مهم است. سعی کنید تیترهایی را انتخاب کنید که علاوه بر کوتاه و صریح بودن کاربر را به سمت عملی که می خواهید در وبسایت یا لندینگ پیچ شما انجام دهد سوق دهند. بر اساس تحقیقی که اخیرا توسط شرکت Conductor انجام شده هر چقدر یک تیتر صریح تر و شامل حقایق و آمار و ارقام باشد نظر بازدیدکنندگان را به بیشتر به خود جلب می کند.

آمار تعامل بهتر کاربران با تیترهای کوتاه

توصیه 16: پرهیز از غلو کردن و گزافه گویی

از کلماتی همچون بزرگترین، اولین، هوشمندترین و امثال هم که به صورت غیر واقعی تولید هیجان و جلب نظر می کنند حذر کنید. این کلمات نه تنها فضای ارزشمند پیج موبایلی شما را بی جهت اشغال می کنند بلکه باور آنها نیز برای اکثریت نیز مشکل است. نتایج تحقیقی که اخیرا توسط شرکت Conductor انجام گرفته (شکل زیر) نشان می دهد که بازدیدکنندگان بیشتر به تیترهایی علاقه نشان می دهند که کمتر در آنها غلو شده باشد. تیترهای مناسب که کوتاه و صریح هم هستند خیلی بیشتر از تیترهایی که در آنها غلو و گزافه گویی شده می توانند باعث بهبود لندینگ پیج موبایلی شما شوند.

مرجح بودن تیترهایی که از غلوگویی استفاده نمیکنند

در قسمت های بعدی به مبحث آخر یعنی طراحی خواهیم پرداخت. همچنان با ما باشید!

منبع: klientboost.com

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت اول)
31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت دوم)

عضویت خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه ایران اپس ایمیل خود را وارد کنید تا از پیشنهادهای ما با خبر باشید
ساخته شده توسطARForms

در مباحث قبلی راجع به تاثیر کارکردها در بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) صحبت شد و اکنون مبحث پیام رسانی: پیام رسانی (انتقال پیام) توصیه 10: بر مشتری/کاربر متمرکز شوید پیام هایی که در لندینگ پیج تان قرار می دهید را مطابق با خواست ها و هویت مخاطبان تان تغییر دهید. یکی از روش های امتحان شده و خوب برای این کار آن است که به هدف مخاطبان از بازدید از لندینگ پیج یا وبسایت تان توجه کنید و ببینید در کجای چرخه تبدیل قرار گرفته اند. چرخه تبدیل چرخه ای است که طی آن یک مخاطب تبدیل به یک…

به این مطلب امتیاز دهید

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت سوم) - 8

8

امتیاز کل

User Rating: 5 ( 1 votes)

نظر بدهید