آموزش ترفندها و راهکارها

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت پنجم)

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل
نوشته شده توسط محمد رضایی یزدی

در قسمت قبلی راجع به تاثیر طراحی در بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) صحبت شد و اکنون ادامه این مبحث:

توصیه 22: فرم ها (بهینه سازی طول فرم)

به اعتقاد ما افزایش تعداد فیلدها و استفاده از فرم های چند مرحله ای در صفحه فرود (لندینگ پیج) جواب می دهد اما باید توجه داشته باشید که در صفحه نمایشگر موبایل فضای کمتری وجود دارد. لذا بهتر است فرم های مختلف را با اندازه های مختلف در لندینگ پیج تان چک کنید. لطفا به این نکته هم توجه داشته باشید که دریافت اطلاعات شخصی تر در فیلدهای بعدی یا مراحل بعدی یک فرم مناسب تر است.

دریافت اطلاعات شخصی تر در فیلدها یا مراحل بعدی

همیشه فیلدها و گزینه های مختلف را در فرم تان چک کنید و ببینید کدام ترکیب از آنها مناسب تر است.

توصیه 23: فرم ها (حذف فضای خالی بین فیلدها)

فضایی که فیلدهای یک فرم در صفحه موبایل می توانند اشغال کنند قطعا با صفحه دسکتاپ یا صفحه دیوایس های دیگر متفاوت خواهد بود. این را باید در طراحی فرم مد نظر قرار دهید به خصوص در صفحات موبایلی چرا که در صفحه نمایشگر موبایل فضای کمتری وجود دارد. از این رو فرم ها باید طوری طراحی شوند که هم فضای زیادی اشغال نکنند و هم پر کردن شان وقت زیادی از کاربر نگیرد. حتی اگر فضایی که یک فرم اشغال می کند را بتوانید به مقدار خیلی کمی کاهش دهید تاثیر آن چشمگیر خواهد بود و فضای بیشتری برای محتوای بیشتر باز خواهد شد.

حذف فضاهای خالی بین فیلدهای یک فرم

با توجه به تحقیقی که توسط نیلسن نورمن انجام شده فرم های موبایلی باید طوری طراحی شوند که بشود آنها را آسان و سریع پر کرد. توصیه ای از همین تحقیق: "نوشته مربوط به هر فیلد را به همان فیلد نزدیکتر کنید چرا که دو آیتمی که به هم نزدیکترند به طور ناخودآگاه به هم مربوط دانسته خواهند شد." این در واقع رعایت کردن قانون "نزدیکی" است. مغز انسان به صورت ناخودآگاه آیتم هایی که در نزدیکی هم قرار دارند را در یک دسته بندی قرار می دهد.

نزدیکتر شدن نوشته های هر فیلد به آن فیلد

در مورد فرم ها وقتی نوشته یک فیلد به خود آن فیلد نزدیکتر باشد مغز به طور ناخودآگاه آنها را به هم مربوط دانسته و در نتیجه ارتباط برقرار کردن با فرم و پر کردن آن آسان تر خواهد شد. گروه نیلسن نورمن فرم سمت چپی را در شکل بالا پیشنهاد می کند.

توصیه 24: فرم ها (استفاده از پیغام های خطای ترغیب کننده)

معمولا سطح توجه کاربر در یک صفحه موبایلی به دلیل کوچکی ابعاد صفحه در مقایسه با یک صفحه دسکتاپ کمتر است. از این رو اگر به هر عنوان اشتباهی در پر کردن فرم صورت گیرد نمایش پیغام های خطایی که بتوانند کاربر را به تصحیح اشتباهش و تکمیل فرم ترغیب کنند اهمیت زیادی دارد. قطعا شما نمی خواهید کاربر به دلیل یک اشتباه کوچک در پر کردن فرم از پر کردن آن منصرف شود. شکل زیر مثال خوبی از یک پیغام خطای مناسب در سایت MailChimp است.

استفاده از پیغام های خطای ترغیب کننده

این پیغام خطا مشخصا به کاربر می گوید چه اشتباهی رخ داده و حتی لینکی برای کمک بیشتر به او در آن در نظر گرفته شده است. حتی اگر دقت کنید نام کاربری که کاربر انتخاب کرده در پیغام خطای مربوط به فیلد گذرواژه نیز ذکر شده است.

توصیه 25: پیشنهادات خود را در بالای صفحه قرار دهید

شاید در موارد دیگر (به غیر از موبایل) قرار دادن پیشنهادات در بالاترین یا پایین ترین قسمت صفحه (خارج از بخش اصلی) بتواند کاربر را به استفاده از آن پیشنهادات ترغیب کند و نرخ تبدیل یک صفحه را بالا ببرد. اما در مورد صفحات موبایلی که فضا در آنها کمتر است پیشنهادات باید در بالای صفحه و درست جلوی چشم کاربر قرار بگیرند. در شکل زیر قرار دادن پیشنهاد در بالای صفحه باعث افزایش نرخ تبدیل تا 201 درصد شده است.

شما می توانید محتوایی که اهمیت کمتری دارد (مثل شماره تلفن) را در بالاترین قسمت صفحه قرار دهید. اما چیزهایی که باید کاربر حتما آنها را ببیند باید در دید او و در بدنه اصلی صفحه قرار گیرند چرا که اساسا میزان دقت کاربران به یک صفحه موبایلی به دلیل کمبود فضا بسیار کمتر از دیوایس های دیگر با صفحات نمایشگر بزرگتر است.

توصیه 26: بهینه سازی تصاویر

آنچه که در صفحات دسکتاپ جواب می دهد الزاما در صفحات موبایلی جواب نمی دهد. این یعنی بهینه سازی تصاویر برای یک صفحه موبایلی می تواند با بهینه سازی آن برای یک صفحه دسکتاپ تفاوت داشته باشد. به طور خلاصه استفاده از تصاویر بیشتر از نوشتن توضیح توصیه می شود. بهتر است تصاویری از محصول تان و امکاناتش را نشان دهید تا اینکه چندین پاراگراف راجع به آن توضیح دهید.

چند توصیه برای بهینه سازی تصاویر از راهنمای Kinsta’s Speed Optimization Guide:
– انتخاب فرمت مناسب، تصاویری که فرمت JPG دارند برای استفاده به عنوان لوگو یا آیکن توصیه نمی شوند. چون اولا گزینه های کمتری را برای تغییر و دستکاری در اختیارتان می گذارند و دوما کیفیت تصویر در آنها کاهش پیدا می کند. برای آیکن ها، لوگوها، علامت ها و از این قبیل بهتر است از فرمت PNG استفاده کنید. برای تصاویر کوچک و ساده از فرمت GIF استفاده کنید و اصلا از فرمت های BMP و TIFF برای صفحات فرود (لندینگ پیج های) موبایلی استفاده نکنید.
– ابعاد مناسب، برای دستیابی به ابعاد مناسب یک تصویر جهت استفاده در یک صفحه موبایلی (مشخصا عرض تصویر) آن را در مرورگرهای موبایلی و با نسبت های مختلف چک کنید.
– فشرده سازی، سعی کنید همیشه بین ابعاد یک تصویر و کیفیت آن تعادل برقرار باشد. تصاویری که فرمت شان JPG است را می توانید بین 60 تا 70 درصد فشرده کرده و حجم شان را کاهش دهید.
– استفاده از تصاویر کمتر، کمتر مساوی است با بهتر! این یک قانون در لندینگ پیج های موبایلی است. سعی کنید تعداد تصاویری که از آنها استفاده می کنید به اندازه باشد.

منبع: klientboost.com

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت اول)
31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت دوم)
31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت سوم)
31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت چهارم)

عضویت خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه ایران اپس ایمیل خود را وارد کنید تا از پیشنهادهای ما با خبر باشید
ساخته شده توسطARForms

در قسمت قبلی راجع به تاثیر طراحی در بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) صحبت شد و اکنون ادامه این مبحث: توصیه 22: فرم ها (بهینه سازی طول فرم) به اعتقاد ما افزایش تعداد فیلدها و استفاده از فرم های چند مرحله ای در صفحه فرود (لندینگ پیج) جواب می دهد اما باید توجه داشته باشید که در صفحه نمایشگر موبایل فضای کمتری وجود دارد. لذا بهتر است فرم های مختلف را با اندازه های مختلف در لندینگ پیج تان چک کنید. لطفا به این نکته هم توجه داشته باشید که دریافت اطلاعات شخصی تر در فیلدهای بعدی یا مراحل بعدی…

به این مطلب امتیاز دهید

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت پنجم) - 8

8

امتیاز کل

User Rating: 5 ( 1 votes)

نظر بدهید