آموزش ترفندها و راهکارها

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت ششم)

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل
نوشته شده توسط محمد رضایی یزدی

در قسمت قبلی راجع به تاثیر طراحی در بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) صحبت شد و اکنون ادامه این مبحث:

توصیه 27: استفاده از قابلیت پر شدن خودکار فرم

روش دیگری که از آن می توان برای پر کردن سریعتر فرم ها استفاده کرد استفاده از قابلیت پر شدن خودکار فرم است البته در مواقعی که امکان آن وجود داشته باشد. شکل زیر نمونه ای از پر شدن خودکار فیلدهای فرم که برای دانلود یک کتاب الکترونیکی لازم بوده است را نشان می دهد.

قابلیت پر شدن خودکار فرم

لوک وروبلسکی (Luke Wroblewski) مدیر محصولات دیجیتال گزارشی را در مورد تست همین روش منتشر کرده و پیشنهاد می کند به جای شهر و ایالت فقط زیپ کد در یک فرم آدرس آورده شود. نتایج این تست نشان می دهد که 72 درصد از کاربران ترجیح می دهند فقط فیلد زیپ کد را پر کنند چرا که به این ترتیب تا 13.7 ثانیه سریعتر می توانند فرم را پر کنند.

استفاده از فقط از زیپ کد به جای شهر و ایالت

توصیه 28: استفاده از منوهای بازشونده در فرم ها

با لحاظ کردن منوهای بازشونده در فرم تان می توانید تا حد زیادی از طویل شدن آن جلوگیری کنید. به این ترتیب کاربران دیگر مجبور نیستند برای پر کردن فرم بارها و بارها نوردش (اسکرول) کنند. با کوتاه سازی فرم و کاهش تعداد فیلدهای آن می توانید زمان پر کردن فرم را کاهش دهید و به همان میزان رغبت کاربران را به پر کردن فرم. شکل زیر نمونه ای از تاثیر استفاده از منوهای بازشونده در کوتاه سازی یک فرم را نشان می دهد.

استفاده از منوهای بازشونده در فرم ها

توصیه 29: از فونت های مناسب با اندازه مناسب استفاده کنید

با توجه به آنکه صفحه نمایشگر موبایل به مراتب کوچکتر از صفحه نمایشگر رایانه است استفاده از فونت مناسب با اندازه مناسب در صفحات فرود (لندینگ پیج های) موبایلی اهمیت بیشتری پیدا می کند. وقتی از فونت های مناسب با اندازه مناسب استفاده کنید هم ظاهر لندینگ پیج تان شکیل تر خواهد شد و هم نوشته های آن خواناتر. استفاده از 10 فونت زیر در لندینگ پیج های موبایلی توصیه می شود:

Open Sans
Lato
Old Standard TT
Abril Fatface
PT Serif
Ubuntu
Vollkorn
Droid
PT Mono
Gravitas One

بر اساس تحقیقی که توسط ClickLaboratory روی دو اندازه فونت زیر انجام شده مشخص شد که فونت بزرگتر نرخ بازگشت (باونس ریت) را تا 10 درصد و نرخ خروج را تا 19 درصد کاهش داده و نرخ تبدیل را نیز تا 133 درصد افزایش داده است. البته با اینکه استفاده از فونت بزرگتر نتایج بهتری را در پی داشته باید مد نظر داشت که استفاده از فونت های بزرگتر فضای بیشتری از صفحه را نیز اشغال می کند.

استفاده از فونت مناسب با اندازه مناسب

بر اساس توصیه وبسایت Design Shack تعداد کاراکترهایی که باید در یک خط نشان داده شوند در بهینه ترین حالت در گوشی های موبایل باید بین 30 تا 37 کاراکتر باشد؛ رقمی معادل با نصف آن چیزی که باید در صفحات دسکتاپ (نمایشگر رایانه) وجود داشته باشد.

توصیه 30: از به هم ریختگی در لندینگ پیج خود پرهیز کنید

بهترین راه برای بهینه سازی یک لندینگ پیج موبایلی طراحی آن به گونه ای است که کمترین میزان شلوغی و به هم ریختگی در آن وجود داشته باشد و از استفاده از آیتم هایی که میتوانند باعث سردرگمی کاربر شوند در آن پرهیز شده باشد. مثلا اگر بتوانید کل لندینگ پیج خود را به صورت یک ستون با حاشیه های سفید در اطراف و فونت های مناسب طراحی کنید هم خوانایی آن را افزایش داده اید و هم بازخورد بهتری از بازدیدکنندگان خواهید گرفت. ساده بودن طراحی یک لندینگ پیج موبایلی به کاربران کمک می کند تا آسان تر با آن تعامل کنند. شکل زیر دو نسخه از یک لندینگ پیج موبایلی را نشان می دهد که یکی به هم ریخته و دیگری مرتب است.

مقایسه دو لندینگ پیج که یکی به هم ریخته و دیگری مرتب است

بر اساس نتایج بدست آمده از تست hotels4u میزان جستجو توسط کاربران در نسخه سمت راست 61.32 درصد بیشتر بوده و تعداد کاربرانی که نتایج جستجو را هم دیده اند 31.75 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد کاربرانی که خرید خود را تکمیل کرده اند 14.45 درصد افزایش پیدا کرده است.

توصیه 31: استفاده از لیست های علامت دار

لیست کردن محتوا و قرار دادن یک علامت خاص (مثل تیک) در ابتدای هر سطر از لیست نه تنها خوانش محتوا را آسان تر می کند بلکه در فضای صفحه نیز صرفه جویی به عمل خواهد آورد. اگر می خواهید مطالب بیشتری را در ادامه لیست بیاورید بهتر است آنها را در قالب یک صفحه آکاردئونی (صفحه ای که مثل آکاردئون باز و بسته میشود) قرار دهید. اگر لازم است کاربران به اطلاعات یا محتوایی دسترسی سریع داشته باشند بهترین راه لیست کردن آن محتوا یا اطلاعات است.

مقایسه دو صفحه گوگل یکی با ارائه محتوا به صورت لیستی و دیگری با فرمت ویدیویی

در فوق مقایسه ای از دو لندینگ پیج گوگل یکی با ارائه محتوا به صورت لیست وار و دیگری به فرمت ویدیویی را می بینید. نرخ تبدیل در آن پیجی که از فرمت لیستی استفاده کرده تا 35 درصد افزایش داشته است. هر چند تست گوگل نشان می دهد که استفاده از لیست ها به طور کلی در لندینگ پیج های موبایلی نتیجه بهتری می دهد اما شما بهتر است علاوه بر لیست ها گزینه های دیگر را نیز امتحان کنید.

سخن آخر

حالا که با تمام ترفندهای بهبود لندینگ پیج های موبایلی آشنا شدید وقت آن است که بروید و آنها را در عمل روی لندینگ پیج موبایلی تان آزمایش کنید. در استفاده از هر کدام از ترفندها و توصیه ها نهایت دقت را به عمل آورید. شاید شما به نتایجی خیلی بهتر دست پیدا کنید و به یک نرخ تبدیل باورنکردنی برسید.

منبع: klientboost.com

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت اول)
31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت دوم)
31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت سوم)
31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت چهارم)

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت پنجم)

عضویت خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه ایران اپس ایمیل خود را وارد کنید تا از پیشنهادهای ما با خبر باشید
ساخته شده توسطARForms

در قسمت قبلی راجع به تاثیر طراحی در بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) صحبت شد و اکنون ادامه این مبحث: توصیه 27: استفاده از قابلیت پر شدن خودکار فرم روش دیگری که از آن می توان برای پر کردن سریعتر فرم ها استفاده کرد استفاده از قابلیت پر شدن خودکار فرم است البته در مواقعی که امکان آن وجود داشته باشد. شکل زیر نمونه ای از پر شدن خودکار فیلدهای فرم که برای دانلود یک کتاب الکترونیکی لازم بوده است را نشان می دهد. لوک وروبلسکی (Luke Wroblewski) مدیر محصولات دیجیتال گزارشی را در مورد تست همین روش منتشر کرده…

به این مطلب امتیاز دهید

31 توصیه برای بهبود صفحه فرود (لندینگ پیج) در موبایل (قسمت ششم)

امتیاز کل

User Rating: 5 ( 1 votes)

نظر بدهید